Długo oczekiwane zmiany na lepiej dotarły w końcu do legnickiego dworca kolejowego. Po wielu latach oczekiwań, zarówno mieszkańcy miasta jak i podróżni przemierzający Polskę koleją mogą podziwiać odrestaurowaną halę oraz zapewniające wygodę podróży perony.
Legnicki dworzec kolejowy to druga co do wielkości tego typu budowla na Dolnym Śląsku, ustępując miejsca tylko Wrocławiu. Jeszcze niedawno jego hala peronowa była miejscem zaniedbanym, pokrytym brudem, a perony nie spełniały oczekiwań podróżnych. Wszystko jednak uległo zmianie, gdy Spółka PKP PLK zakończyła inwestycję o wartości 60 mln zł, której głównym celem była renowacja infrastruktury oraz dostosowanie obiektu do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Hala legnickiego dworca to prawdziwa perełka architektury. Jej stalowa konstrukcja o rozpiętości dochodzącej do 46 m robi ogromne wrażenie. Kształtem nawiązuje do hali dworca w Hamburgu, co czyni ją unikalną w skali kraju – podobne budowle znajdują się jedynie we Wrocławiu oraz Bytomiu. Ponadto, legnicka hala jest jednym z trzech tego typu obiektów w Polsce, które są wpisane do rejestru zabytków – ten zaszczyt otrzymała już w 1987 roku.
Niezwykłości tej hali dodaje jej olbrzymia wielkość – porównywalna do boiska do piłki nożnej. Całość mierzy 120 m długości, 60 m szerokości i 20 m wysokości. Podczas prac renowacyjnych konstrukcja została oczyszczona przy użyciu piaskowania i dodatkowo zabezpieczona powłoką antykorozyjną. Warto również dodać, że odzyskała ona dwa historyczne przeszklone elementy w dachu, które teraz zapewniają większą ilość naturalnego światła docierającego na perony. Na uwagę zasługują również prace przeprowadzone w przejściu podziemnym – wymiana posadzek i płytek ceramicznych na ścianach, a także instalacja nowego oświetlenia i tablic informacyjnych.