PTTK Legnica

IMPREZY 2009 ROK (28)

SPACER NOWOROCZNY

"Wędruj z nami" - Skalne Miasto

ĆWICZENIE TERENOWE „SZRENICA 2009”

XXXIII Rajd Studencki

XXV Ogólnopolski Konkurs Krasomówczy Dzieci Szkół Podstawowych X Ogólnopolski Konkurs Krasomówczy Młodzieży Gimnazjalnej

XIV Rajd Mikołajkowy

Rajd Mikołajkowy - Hala Szrenicka

WYCIECZKI Z RODZINĄ (2)

„Wakacyjne Warsztaty Biegów na Orientację”

Wycieczka z cyklu "Wędruj z nami" Śnieżne Kotły 29.08.2009

TURYSTYKA I PRZEMYSŁ (6)

IV KONKURS ZNAM POWIAT LEGNICKI...

XXXVI RAJD NA POWITANIE WIOSNY

Mini Rajd "Przebiśnieg"

XXXVIII Zlot Krajozawczy Legnickie Pole

XXI ZJAZD SPRAWOZDAWCZO-WYBORCZY ODDZIAŁU PTTK

Śladami Małej Moskwy

XX – Jubileuszowy Rajd „Chełmy"

Eliminacje Rejonowe Młodzieżowego Turnieju Turystyczno - Krajoznawczego

Rajd Szlakiem Wygasłych wulkanów

Mini Rajd Jarzębina

II OGÓLNOPOLSKIE LEGNICKIE ZAWODY NA ORIENTACJĘ "KAROLINKA"

Za nami XXXIII Złaz Solanum Tuberosum.

MAJÓWKA W CZECHACH

Rajd Szlakiem Polskiej Miedzi

Dolnośląski Turystyczny Rajd Niepełnosprawnych Wyrównać Szanse

Jarmark Turystyczny

VII Zlot Turystyczny

IMPREZY 2011 ROK (8)

IMPREZY 2010 ROK (15)

IMPREZY 2012 ROK (1)

IMPREZY TURYSTYCZNE 2006 (16)

Konkurs Fotograficzny - Znam Swój Powiat Jak Swój Dom (9)

Lato w powiecie 2009 (1)

BAZA TURYSTYCZNA

Noclegi

Gastronomia

Komunikacja

Kontakt

Szukaj w serwisie

Galeria zdjęć  >>  IMPREZY 2009 ROK  >>  Wycieczka z cyklu "Wędruj z nami" Śnieżne Kotły 29.08.2009

Wycieczka z cyklu "Wędruj z nami" Śnieżne Kotły 29.08.2009

.… i ŚNIEŻNE KOTŁY

6:45 przed Zamkiem na parkingu prawie pusto, parę zaparkowanych aut i grupka (powiększająca się z minuty na minutę) oczekujących ludzi zaopatrzonych w niewielkie plecaki i nieco odmiennie ubranych jak na sobotni ranek w Legnicy. Nasila się gwar rozmów, komentarzy i powitań, wreszcie punktualnie o 7;00 podjeżdża umówiony autobus. Wsiadamy. Witam się z kierowcą , zajmuję miejsce w pierwszym rzędzie, oficjalne powitanie, wyciągam listę i sprawdzam obecność uczestników dzisiejszej wyprawy w Karkonosze. Kierowca przygotowuje mikrofon, ja dalej sprawdzam obecność – wszyscy oprócz wsiadających w Złotoryi, kierowca dalej przygotowuje mikrofon, ja przyjmuję wpłaty od części uczestników – wszystko już gra ………. oprócz mikrofonu - lekko zdenerwowany kierowca urwał przewód, ja omawiam przewidywany program podróży i wędrówki. Wreszcie 7:15 ruszamy, na niebie szczelna warstwa chmur, ale widoczność dobra. Kierujemy się do Złotoryi. Trasa dobrze wszystkim znana – widoki także, mój „komentarz” zbyteczny. Pod „ZOK-iem” wsiadają kolejne turystki i dalej w drogę do Szklarskiej Poręby. Trasa dobrze wszystkim znana – widoki także, mój „komentarz” zbyteczny. Mijamy Kapelę, rzut okiem na Kotlinę i Karkonosze – ulga , „wszystko” widać, cienka warstwa chmur dalej się utrzymuje wysoko, a na zachodzie widoczne przejaśnienia. Z optymizmem wysiadamy z autobusu przy dolnej stacji wyciągu krzesełkowego na Szrenicę, ja wymieniam z kierowcą numer komórki – umawiamy się wstępnie na 18:00. Kupujemy bilety, przechodzimy bramkę i lekkie powiewy rześkiego powietrza (+ 8 °C) omiatają już nasze postaci zawieszone na linie. Stacja pośrednia, kolejny raz kolejka do kasy – tym razem wstęp do KPN, i znowu rześkie powiewy na linie. Na Szrenicy już + 10°C. Zbieramy się na chwilę na platformie widokowej przed schroniskiem, ustalam reguły dalszej wędrówki, parę słów o historii schroniska, 10 minut na „siusiu” i zdjęcia i już jesteśmy w kosówce pod Trzema Świnkami, „Droga Przyjaźni” - mijamy Twarożnik , widoki do koła cudne – Wilcza Góra, Ostrzyca, Grodziec, Izerskie Garby, Izerski Stóg, Jeśted, Kotel, Łabski Szczyt i inne. Dochodzimy do Czeskiej Ścieżki , pogoda wyraźnie się poprawia, robimy zwrot na południe i zatrzymujemy się przy Źródle Łaby. Pamiątkowe zdjęcie, kilka słów „komentarza”, Słońce już dobrze grzeje a my przysiadamy na rozdrożu „U čtyř pánů” i „przetrącamy co nieco” zachwycając się karkonoskimi widokami. Wchodzimy na „asfaltową ceste” i mijając „ropiki” „betonowej granicy” zatrzymujemy się przy mohyle Hanče a Vrbaty - opowiadam tragiczną historię z 24.03.1913 roku. Tymczasem zachmurzyło się więc wstąpiliśmy na kawę do kiosku przy Vrbatovej Boude (schronisko aktualnie w przebudowie). Ponownie się wypogodziło, ruszamy „Bucharową Ćestą” w kierunku Labskiej Boudy, przy „wodopadzie Panćavy i Ambrożowej vyhlidce” widoki „dech w piersi zapierają” i oczy „wychodzą z orbit”(tego nie da się opisać). Dla otrzeźwienia na pół godziny zachodzimy do Labskiej Boudy , kilka łyków kawy lub „złotego napoju”. Pogoda dopisuje, przekraczamy mostek na Łabie i długim trawersem wspinamy się nad Śnieżne Kotły, Po raz kolejny z wrażenia tchu brakuje, Kilka ciekawostek z historii rezerwatu i „przekaźnika” i już zostało „tylko” zejście do Szklarskiej Poręby. Żółtym szlakiem schodzimy do schroniska „Pod Łabskim Szczytem” lecz niestety nie wszyscy o własnych siłach. Językiem medycznym mówiąc mamy problem z jedną kostką i jednym kolanem i to dość poważny. Wybieram 601 100 300 i jak zawsze możemy na nich polegać, po 45 minutach zjawiają się w schronisku ratownicy Karkonoskiej Grupy GOPR, w międzyczasie wszyscy sprawni fizycznie z Ewą i Januszem schodzą do Szklarskiej do autobusu, a „kostka i kolano” zostają zwiezieni . I dzień się ma ku końcowi, w komplecie ruszamy z lekkim 100 minutowym opóźnieniem, aby około 21:30 dotrzeć ponownie do parkingu przy Zamku Piastowskim w Legnicy. Na parkingu jak rankiem, zaparkowanych kilka aut i garstka (zmniejszająca się z minuty na minutę) ludzi w tych samych strojach i z małymi plecakami, lecz teraz wypchanych wrażeniami.

Z turystycznym pozdrowieniem

Olek Salamon

Na Drodze Przyjaźni pod Szrenicą.